Tuesday, August 18, 2009

MISTERI SESANGAT.

Korang pernah dengar citer misteri tak? Aku bukan stakat dengar...experience sekali...mende nie jadi dulu arr....bila aku tinggalkan umah lama sgt...2 minggu kot...bila aku balik sesorang...tgh mlm lak tu aku sampai umah....bau...mak aihhhh....misteri sangat....aku masuk umah jer meremang tak tentu pasal...tapi bukan sebab nak membuang punyer meremang...sebab seram ler...

Sampai adik aku komplen takleh tido ade mende berbungkus bediri tengok dia tido (korang mesti tau ape kan...takkanlah gegula lak, ape korang ingat geguler jer ker berbungkus?)
Aku pun selalu nengok budak asik nangis jer bila datang umah aku...terus aku panggil Wak (ustaz dari indonesia).

Dia kata mende nie dok umah aku sebab umah kosong lama...dia buat port la...tapi yang peliknyer....mase proses penyingkiran tu (chewaahhh...macam AF la pulak)..aku tanya kat Wak kalau aku amik gambar leh dapat tak ? Dia kata cubalah...insyaallah...

So..aku ikutlah Wak sepanjang proses tu sambil snap gambar....inilah hasilnya...nampak tak benda bulat kaler putih tu...orang kata tu orbs...macam entiti ghaib la..wallahhualam...kalau nak tengok banyak lagi orbs nie...gi kat sini....: blog mazidul pun ade citer hal nie.


Kalau nak citer pasal lens kamera kotor nape gambar lain yang diambik pada masa yang sama takde dan sebilangan gambar nie jer yang ada?takkan ko nak ceriter memula aku amik gambar...ada sampah kat lens aku...gambar yang ke4 aku amik sampah tu terbang kene tiup angin..sebabtu takde gambar orbs yg korang kata nie...pastu gambar yang ke 5 sampai ke sembilan sampah tu datang balik...hinggap kat lens kamera....apekejadahnyer pengkomen dalam blog mazidul tu kater sampah kat lens???...


Dari dalam bilik belakang sampai laman rumah bende nie lari kene rejam ngan kalimah.
Mende nie macam lari bila kene hambat ngan Wak.
Alhamdulillah..sekarang cuma ada satu jer entiti yang tinggal...= aku la...yang lelain dah kene singkir...tu lah...orang suruh semayang...tah semayang ke tak nie....Mak aku kata....panas kejap tinger aku.

NOTA CILANAT: Siapa yang ada pengalaman seumpamanya leh la kongsi ngan aku...maklumlah...aku nie jahil...leh belajar dan muhasabah diri nie...hehehehe.

1 comment:

Dak Wan® said...

Benda mcm tu memang wujud, so kena percaya. Cuma, tak bleh biar kita takut pada nya jewr.